martes, 28 de octubre de 2008

PUJADA EN SOLITARI AL TIBIDABO

Per que no sigui dit, que el Drecera Vallesà no es mou , aquí va una petita i modesta crònica d´una drecerada el solitari. L´activitat del dia, anava sobre rodes ( en bicicleta ) en direcció a Barcelona. Aquesta vegada, enlloc d´agafar el camí planer del riu Ripoll, s´ha enfilat pel Tibidabo..

La sortida es desde Barberà del Vallès, fins a Cerdanyola per l´eix del riu Ripoll, es va a buscar l´entrada del Parc de Collserola pel sector Nord i s´enfila per la vall de Sant Iscle per agafar una trialera a trams no ciclables fins al Forat del Vent, primer punt on es pot veure la ciutat de Barcelona a una banda i a l´altra banda la plana del Vallès. Tot seguit, un tram d´una parell re kilòmetres per la carretera d´Horta fins al portell de Valldaura o s´agafa un tram del planer camí de les aigües per fins al desviament en forta pujada i per corriol fins al Coll de l´Erola pels voltants de la Font Groga. D´aquí i en lleuger descens cap a Sant Cugat, es va a buscar el camí que puja al coll de la Vinassa, un bonic corriol que et deixa just a sota de l´imponent Torre de Collserola. D´aquí i amb un parell de rampes que fan trencar les cames, s´asoleix el cim del Tibidabo ( 515 mts. ). Fotos de rigor envoltat de guiris, vistes a la metropoli ( amb un record a la Teixonera ) i cap avall que fa baixada. De nou, s´agafa la carretera de l´Arrabassada, assolint velocitats puntes de 65 km/h. ( pa matarse ) fins a la cruïlla de Can Ribes, seguim baixant fins a l´ermita de Sant Medir i desprès cap a Can Borrell. Una última pujada al Coll de Torrefarerra, ens deixa aprop de l´area de Can Coll i d´aquí cap al punt de tornada tot reseguint la riera de Can Codina, Cerdanyola i l´eix del Ripoll.

Us deixo amb el mapa i el track del recorregut. En color vermell es el tram d´anada fins al Tibidabo i en color blau el tram de tornada.

Fins aviat !!!!

1 comentario:

Cueva, cueva dijo...

Que buenas esta!!!! Ieeppp!!! la verdad es que la gente de Sabadell si que nos movemos, je, je, en comparación más que los de Castellar, que solo salen del sofa si tienen expedición, je, je. Si no hay expedición solo sale para fer la pixadeta fora para ahorrar agua del water. Bueno, y para, de paso, ver las estrellas que siempre queda romántico y queda bien comentarlo en el messenger, je, je. Es broma nens!!!! ya quisiera yo poder salir a mear fuera cada día en Castellar de N'Hugh. La diferencia esta en que si lo hago en la casa de San Etna soy un romántico, y si lo hago en Sabadell soy un indigente e igual me detienen.
Muy guapa la excursión esta. Ni que decir tiene que yo me hubiera quedado en la primera rampa, pero maquinón Litus agunto como un cabrón y además en solitario. Si es que hay nivel. Un abrazo y cuando tenga tiempo subo tres fotos de mi excursión de este sábado. Al final no fue Ordesa, fue Aigües tortes. El recorrido largo del Circ de colomers. Toda una gozada y con más nieve de lo que pensaba.